Nyanser, nyanser....

Om ni bara visste vad jag håller på med nätterna igenom! Det är tur att man är föräldraledig för det tar uppenbarligen på krafterna att inreda hus nattetid. 

Inte minst märkte jag det när jag imorse mötte min spegelbild på toaletten. Herregud, snacka om sju svåra år!
Så vad är det jag håller på med om nätterna då? Jo i natt har Pelle lagt golv i nya huset. Nu tänker ni säkert att, jamen varför är hon trött om det är Pelle som har lagt golvet? Det ska jag förklara för er.

Jag håller nämligen på att fundera på det här med golv. Redan på första visningen av huset visste jag att om det skulle finnas möjlighet för oss, ekonomiskt, ville jag riva ut laminatgolven i björk och istället lägga riktig träparkett. Eftersom vi "endast" har materialkostnaden att räkna med har vi nu kommit fram att detta ska göras. Frågan är bara vilket golv vi ska välja. Ska vi lägga de golv som alla andra väljer, lackad ekparkett, eller ska vi välja en något mörkare och i tonen varmar golv.

Tänker att det sistnämnda kan bli fint till vita väggar...



Kommentarer
Postat av: Vendela

Hejsan Jenny,

jag förstår att du grubblar på det här med golv. Det kan göra så mycket i ett hus. Men jag röstar nästan på det översta golvet, jag tror det passar bättre till vita väggar och det är lite bredare (vilket jag är förtjust i).



Jag jobbar på Byggla.se, som är ett byggforum. Där kan man visa upp sina projekt, se på andras, inspireras och få tips och råd. Behöver du hjälp med golven kan du fråga våra bygglare, de är mycket hjälpsamma! Jag tycker det vore kul om du vill visa upp ditt golvläggarprojekt hos oss. Tycker du det låter intressant kan du maila mig. Då berättar jag mer om Byggla samt erbjuder en liten morot! :)

Lycka till med grubblandet!

Mvh

Vendela på Byggla

2012-01-30 @ 15:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0