En värmande, trevlig kopp kaffe på tropichuset (med happy ending).

Burr, vad kallt det var idag när vi stack näsan utanför dörren för att bege oss till trädgårdsföreningen och möta upp Edvin, Jocke och Malika för lite lek. 

Pelle, påpälsad i långkalsonger, täckbyxor, underställströja, fleecetröja, jacka, mössa och rejält varma fleecehandskar. Jag i jeans, tunn blus och vinterjacka. Pelle redo för en, i mitt tycke, smärre världsomsegling och jag klädd som en spånig luciakandidat.
Men frös jag? Nej det gjorde jag inte. Är man varmblodig så är man.

Hur som helst, efter en stund i lekplatsen tyckte vi alla att det var skönt att komma in i tropikhusets värme och ta en kaffe. I växthuset brevid såldes tulpaner med lök för 5 kr stycket. Men har man köpstopp så har man. 

Så var de det där med happy endingen. Berättar imorgon.




Kommentarer
Postat av: Carina Boberg

Kul att se en till från Linköping som bloggar!



Följer din blogg sedan i julas och när jag fick se att ni var i Trädgårdsföreningen så gick jag tillbaks till dina första inlägg



Köpte min stuga i våras i Ullevi. Spännande tid framför mig nu!



Mvh Carina

2012-01-22 @ 14:36:57
URL: http://stugaiullevi.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej Carina

Vad kul att du följer min blogg!

Lycka till med nya stugan och alla kommande projekt. Det brukar bli en del..../Jenny

2012-01-22 @ 21:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0