Min frisör och jag.

Ikväll har jag varit hos min frisör och klippt bort mina sorgligt tunna ammningspåverkade testar. 

Jag måste säga att min frisör är en himla bra frisör. Det bästa med henne är att hon är lätt att boka och att hon varannan onsdag jobbar tills klockan 21 vilket innebär att man kan boka sena kvällstider. Sist men inte minst så klipper hon bra.
Det är egentligen bara ett litet problem....

Å det är vad som sker de sista 10 minuterna av min tid hos henne. Nämligen själva piffet. För piffa gör hon. Oj vad hon piffar. Det fönas, kramas, dras och sist men inte minst jobbar hon upp en sjuhelvetes volym med hjälp av ett volympulver. Jag vet att hon älskar sitt pulver och jag är rätt säker på att om det brann hemma hos henne och hon bara hann rädda med sig en sak ur branden lovar jag att hon skulle stappla ut sotig och lätt brännskadad med sitt älskade pulver i handen.

Idag regnade det när jag gick hem från frisören. Jätteskönt eftersom jag då kunde köra upp hela huvudet under  paraplyet. Vilket jag gjorde. Men jag ska säga er att det var med nöd och näppe huvudet fick plats under paraplyet. Ibland har man tur. Väldigt tur.

Nähe, det va de om de. Nu är det dags för mig att hoppa in i duschen och tvätta ur det där sträva konstiga jag har i hela håret innan det blir morgon och mina barn får se sin mor.

Godnatt.


Kommentarer
Postat av: Att vara någons fru

HA HA HA jag döööör! Så jäkla rolig!

2012-01-18 @ 21:57:23
URL: http://www.attvaranagonsfru.se
Postat av: Linda

Bild! Jag vill ha en bild!

2012-01-18 @ 23:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0