Ska man bryta ett köpstopp kan man lika gärna göra det ordentligt!

Det är i alla fall så jag tänkte när jag idag bröt mitt köpstopp å det grövsta....
För vet ni vad vi gjort idag?!! Vi har nämligen skrivit kontrakt på ett hus. Ett och ett halvt års letande efter ett hus att bo i är äntligen över och jag tror inte jag med ord kan förklara hur jäkla skönt det ska bli.

Så vad är det vi har köpt, är det drömhuset vi har skrivit kontrakt på?
Såklart inte, så bra är det aldrig. Istället blev det ett sönderrenoverat radhus i vinkel på 133 kvm i Hjulsbro som innan vi flyttar in i ska renoveras ytterligare lite på.

Men just nu skiter jag i det, istället gläds jag åt byggåret 1962, mitt älskade tegel, det stora vardagsrummet på 36 kvm, de vackra fönsterbrädorna (original) den stora uteplatsen i söderläge och sist men inte minst, 3 ganska stora och lättmöblerade sovrum.





Kommentarer
Postat av: Petra

Grattis Jenny!!! (och övriga familjen med för den delen)



Kul att ni äntligen hittade något och att det blev ni som tig hem det....

När är det inflyttning??



Grattis igen, ni kommer trivas som fiskar i vatten ;)

Kram Petra

2012-01-22 @ 22:07:46
Postat av: Anonym

Tack Petra, vad gullig du är! Inflytt är 30/3 men vi kan flytta in tidigare om vi vill. Gäller bara att bli av med vår lägenhet...

2012-01-22 @ 22:09:07
Postat av: Linda

Hurra! Stort grattis! Kramar!

2012-01-22 @ 22:19:12
Postat av: Sara

Grattis Jenny å Pelle! Äntligen! Och egoisterna i oss är riktigt riktigt glada att vi har cykelavstånd till er!

2012-01-22 @ 22:20:45
Postat av: Elin

Då blir vi grannar igen :-). Samma avstånd som på Tokarpstiden :-).

2012-01-23 @ 05:51:28
Postat av: Magnus

Grattis! Ser jättebra ut! Lägg upp mer bilder tycker jag!

2012-01-23 @ 08:55:50
Postat av: Malin

Grattis och välkommen till Hjulsbro! Det finns mycket som är bra med att bo här och bland det bästa är att det är gångavstånd till Blomstertorget :-)

2012-01-23 @ 11:27:43
Postat av: Elisabeth

Ett stort GRATTIS! Jag har följt din blogg sedan i midsomras och jag förstår att ni tycker det är extra härligt att få mer utrymme snart. Vi hamnade till slut på Å 21 den 15 sept så nu letar vi inte längre ;-).

2012-01-23 @ 17:11:36
Postat av: Jenny W

Tack för alla fina gratulationer! Det här ska bli jättekul och nu längtar vi såklart till inflytt!

2012-01-23 @ 20:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0