En skön tjej enligt mig.

Sedan fyra år tillbaka läser jag Katrin Zytomierskas blogg. Varje dag. Jag vet att åsikterna om denna kvinna går isär men jag gillar henne skarpt. Älskar hennes uppriktighet, hennes jävlar anamma, att hon kan driva med sig själv och sist men inte minst beundrar jag henne för hennes otroliga drivkraft.

När hon nu i dagarna släppte sin första bok: Dags att bli smal! (LCHF på mitt sätt), var jag snabb med att klicka hem den från adlibris. Var lite rädd för att det skulle vara en trist kokbok med ett korrekt språk.
Men inte då, som vanligt levererar Katrin!

Här är ett exempel ur boken:
Så, du är alltså redo att bli snygg och leva ett lite lyckligare liv i ett par lite tajtare jeans och en tajt tröja utan bilringar som hänger emellan? Toppen. Det är inte snyggt att vara överviktig. Det är heller inte häslosamt eller grund till en bra självkänsla. Det finns inget positivt med att vara en tjockis och jag är verkligen glad för din skull för att du har fattat det enda rätta beslutet att banta bort ditt äckliga fläsk som bara hänger där utan att göra någon som helst nytta. Överflödigt fläsk är äckligt!

Nu gäller det bara för mig att bestämma ett datum, läsa ut boken och sätta igång. Har insett att det inte räcker med en sjuhelvetes maginfluensa för att bli av med mina 15 kg fett! Nej, nu är det dags att sätta igång.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0