Huuualigen, vilket skitväder!

Som vanligt var det utelek som stod på schemat när jag lämnade Ture imorse. Vinden blåste och regnet strilade duktigt ned från en totalt igenmulen himmel.
Jag hade nog hoppats på och föreställt mig att någon tanke i stil med, idag är vi inne, hade passerat genom i alla fall en dagisfrökens (förlåt:förskolepedagogs) huvud. Men inte. Såklart skulle dom vara ute.

Som tur var hade Ture inga problem med regnet utan sprang glatt in på gården och hoppade upp på en cykel. Med ett humör långt ifrån sin gnälliga morsas.
Ja, sedan har vi stackars Pelle som har jobbat ute hela dagen. Huualigen!

Själv har jag just lagt på luren efter ett samtal med århundradets punschigaste mäklare och sitter nu undrandes över massor av konstiga påståenden, uttryck, gissningar och vilda spekulationer. Här har vi killen som inte har en aning om vad han pratar om. Vill ni ha ett exempel?


Jag: Jag tycker driftkostnaden är väldigt hög.
Mäklaren: Tycker du?!!. Visst, uppvärmningen kanske är lite hög. Men det beror förmodligen på att dom duschat väldigt mycket.
Jag: Eh..... Jaha.
Jag: Hur många personer bor idag i hushållet.
Mäklaren: (efter en låång betänketid) Eh......cirka 4-5 st.





  

Kommentarer
Postat av: Att vara någons fru

Ha ha ha! Mäklare, alltså.

2012-01-12 @ 20:27:11
URL: http://www.attvaranagonsfru.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0