En resumé av 4:e kvartalet 2011.

Oktober ● November ● December

Inte behövs det många minuter för mig att tänka igenom hur jag ska sammafatta det fjärde och sista kvartalet. Jag säger bara: Husvisningar, husvisningar och husvisningar. Just det! En och annan budgivning blev det med. Närmare bestämt 3 st där vi hamnade på andra plats på samtliga.

När vi inte försökte köpa hus hängde Ture, Ingrid och jag på förskolan droppen, byggde lego 24-7, pärlade och väntade på snön och vintern som aldrig kom.

I början av november blev familjen Strand/Wilzén med en digital systemkamera vilket förhoppningsvis gjorde att bildkvalitén på bilderna på bloggen och i fotoalbumet ökade.
Inte bara en kamera kom in i familjen utan även en liten kusin vid namn Siri. Självklart var vi uppe i Örebro och presenterades för vår lilla kusin. Nu hoppas vi att vi kan ses lite oftare så Ture, Ingrid och Siri får lära känna varandra ordentligt.

Sist men inte minst blev det en mycket innehållsrik decembermånad för Ture med både luciafirande, 3-årskalas och julafton.

Själv hade min längtan efter mitt jobb och mina arbetskamrater slagit till och jag brottades ständigt med mitt dåliga samvete över att jag längtade så tillbaka till vuxenlivet. En längtan som till viss del botades av en resa till Stockholm, bio med vänner och en grymt trevlig tjejmiddag.








Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Instämmer, känns viktigt att Siri får lära känna Ture och Ingrid. Och faster och farbror förstås.

2012-01-10 @ 15:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0