En resumé av 3:e kvartalet 2011.

(saknaden av bredband gjorde att jag inte kunde fortsätta min lilla resumé av året som gått och när jag väl fått ordning på internetuppkopplingen kom det annat emellan och jag glömde helt bort det.
Men med lite påminnelse kommer nu det sista två kvartalen)

Juli ● Augusti ● September

En stor del av juli månad gick ut på att springa till BVC och väga Ingrid eftersom hon inte gick upp som hon skulle. Tillslut, efter att ha tillbringat större delen av dagarna sittandes i soffan ammandes, gav vi henne mjölkersättning vilket hon reagerade på genom att få utslag i ansiktet och bröstet samt hela ryggen. Därefter följde en tid för mig utan produkter innehållande mjölkprotein. Mycket nytt att lära sig och ibland lite trist att inte kunna äta som vanligt. Men efter två veckor med soya och havreprodukter började Ingrid äntligen lägga på sig och vi kunde pusta ut.

Mitt under denna tid åkte vi en vecka till Baskemölla i Skåne och checkade in hos en mångsysslande kvinna som kallade sig själv för taggiga jungfrun (jo.men.visst.serrö!) Mellan regnskurarna nöjt vi av världens godaste kanelbullar, dopp i havet och skånes vackra landskap. En riktigt bra vecka som toppades med besök och samkväm med svåger och svägerska.

Därefter började vardagen igen med dagis och många, många timmar i lekparken där vi nöjt av en skön höst med vackert väder. Å självklart blev det många timmar på kollo där jag bittert fick uppleva att med två små barn blev det inte mycket gjort. Som tur var hade jag satt ribban grymt lågt och nöjde mig därför med att klippa gräset, rensa i rabatterna och få några småprojekt fixat.
 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0