Nu blir jag sådär trött igen.

I samma stund som handpenningen var betalt på huset ställde vi Ture och Ingrid i kö till den förskola i Hjulsbro vi önskar att dom ska tillbringa sina dagar på.
Eftersom jag långt ifrån är nöjd med den kommunala verksamheten som i mitt tyckte lovar så mycket och håller så lite har vi nu ställt oss i kö till ett föräldrakooperativ med mycket personal per barn. En grundförutsättning för att all utlovad pedagogik ska kunna utföras.

Efter att ha ringt och pratat med förskolechefen och köansvarig placerade vi oss i kön och först därefter slog det mig att jag missat att ställa frågan om vilka öppettider det är som gäller.
Idag har jag ringt och fått beskedet att förskolan öppnar kl 07.30 och stänger kl 17.00....Grrrr!

Egentligen har jag lust att skriva om att jag tycker att dagens förskolor är en förlegad verksamhet som inte är anpassad till dagens samhälle då man oftast är på jobbet 9 timmar per dag och dessutom behöver tid att ta sig fram och tillbaka till sitt arbete. Jag har också lust att skriva att jag tycker man man skulle kunna betala per timme och inte någon jäkla månadsavgift och att dagis (när jag blir såhär irriterad orkar jag inte vara korrekt och nämna verksamheten vid det rätta namnet) på så sätt skulle kunna vara öppet utefter barnens och föräldrarnas behov.

Åh ja, jag vet att kommunens förskolor är skyldiga att ha öppet från klockan 06 på morgonen men det struntar dom i och jobbar efter sina egna regler per förskola. Det är väl ingen pedagog som vill börja klockan 06 på morgonen. Visst inte, men köpcentrumen ska minsann vara öppna både tills klockan 21 och 22.


Säger som Peter Wahlbeck när han äntligen är framme i Ullared och det visar sig vara stängt:
-BÖRJA FÖR FAAN MED ATT HA ÖPPET!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0