Så många frågor...

Nu har jag vid några olika tillfällen stått framför tidningshyllan i mataffären, och tittar på en för mig ny tidning vid namn Vårt Nya Bad och Spa. 

Det första jag tänker är herregud vilken "smal" tidning som bara handlar om bad och spa! Sedan ser jag längst ner på framsidan att det även utlovas smink, träning, mode, accessoarer, parfym och resor.
Man kan lugnt säga att frågorna hopar sig. Vem är målgruppen? Hur länge har denna tidning funnits och hur länge kommer denna tidning att finnas? Varför använder man sig av dessa kändistjejer (läs:tanter) på framsidan?
Blir så pass nyfiken att jag googlar tidningen i Medie Registret och ser att dom har en upplaga på 14 700st/månad och ser till min bestörtning att förlaget även ger ut Vårt Nya kontor, Vårt Nya Hem, Vårt Nya Kök, Vårt Nya Hus. 

Snacka om slöseri med träd. 






Kommentarer
Postat av: Linda

Det var det konstigaste jag sett på länge. Ok om tidningen hade hetat Kvinna, Livslust, Menopausa... Men "Vårt nya bad och spa"? Vad var det som gick fel i kommunikationen?

2012-02-07 @ 21:09:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0