Just det, det är ju så här det är!

Igår tillbringade vi kvällen tillsammans med Björn, Anna och Frank i deras, sedan två veckor tillbaka, nya hus i Ljungsbro.
Samtalet rörde sig mer eller mindre hela tiden kring husköp, räntor, renoveringsprojekt, energideklarationer och fjantiga mäklare.
 
Eftersom dom bara bott i huset i två veckor var allt långt ifrån uppackat och klart. Jag fick minst sagt ett bryskt uppvaknande på hur det är att flytta och att det, när man tänker efter, inte är sådär jättekul projekt.
I alla fall inte själva flyttandet.  Just den här delen med att inte veta i vilken kartong laddaren till mobilen är, eller att halvnaken behöva leta efter en stor handduk att torka sig med när man kliver ur duschen, eller att sova utan rullgardiner i en vecka eller att ha golvet fullt av mössor och vantar för att man inte har skruvat ihop förvaringen i hallen.
Nja, inget jag ser fram mot direkt.

Eftersom jag kommer att jobba och Pelle vara hemma och ta hand om två barn på dagarna gissar jag på att det kommer att behöva ske underverk de timmarna man själv är vaken och barnen sover på kvällen.
Ja, ja. Vi får väl se hur det går. Kanske vi kan hoppas på att få kartongerna uppackade till midsommar i alla fall. Eller är det att ta sig vatten över huvudet?

 


Kommentarer
Postat av: Sara W

Ja, det är ju precis så det är. Själva flytten kan man ju önska att beama sig ur men det är ju bara att genomlida och tänka att sova- det kan du göra en annan dag.

2012-02-05 @ 15:53:55
URL: http://www.enhagsvagen27.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0