Klippa ner hallonen....check!

Det må va hänt att jag gnäller jag när jag säger att man knappast kan kalla septembervädret för soligt men visst är det så att de senaste veckorna har bjudit på regn i luften, eller på marken, nästan varje dag man dragit upp rullgardinen!
Just därför kanske man uppskattar en soliga lördag i september alldeles extra mycket.

Med trädgårdshandskar, utrustade med extra långa skaft, på händerna klippte jag ner de hallonkvistar som gett frukt och börjat vissna ner. Kvar blev en skottkärra med skräp och en hallonhäck redo för nästa sommar.

Synd bara att jag hade slut på benmjöl, annars hade jag tagit bort det värsta ogräset och haft på lite gödning på hallonen inför nästa sommar. Men det får bli nästa gång istället.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0