Höstshopping!

Imorse, efter att ha lämnat Ture på dagis, slog jag upp Corren och fick till min förtjusning se att Plantagen hade 50% rabatt på perenner. Slog snabbt ihop tidningen, kastade på Ingrid en kofta och satte mig i bilen och begav mig iväg.

Fem minuter innan dörrarna slogs upp satt vi på parkeringen och väntade. Där i bilen lovade jag mig själv att detta "kalas" max fick kosta 300 kr och att jag BARA skulle köpa perenner till rabatten vid päronträdet.
Vilket innebar att det var perenner som trivs i fuktiga och skuggiga lägen jag var ute efter.

30 minuter senare och 279 kr fattigare kom jag ut med 3 funkior, 2 vita solhattar, 2 vita astilbe och ett japanskt gräs...

Ett ganska bra utbud med allt från lavendel, flox, olika sorters funkior och gräs, steppsalvia och mycket annat smått och gott fanns på reaborden.


Tanken är att de vita kanterna på funkian ska matcha de vita blommorna på solhatten och astilben.


Under tiden Ture satt och ritade passade jag på att göra denna plan(t)eringsskiss. Bra att tänka till lite extra vad det gäller höjder och blommningstider innan man börjar gräva i jorden.


Så här ser rabatten ut idag. Får se vad Ture säger, när han vaknar, om att följa med och plantera på kollo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0