Schemalagd söndag.

Idag söndag har vi varit och kollat på inte mindre än tre stycken hus och jag kan verkligen inget annat än att säga att man blir matt i pälsen av att kolla på hus. Vad som ser ut på ett vis på bilderna på hemnet ser ut på ett helt annat vis i verkligheten. Både på gott och ont.


Detta var vad dagen bjöd på.....


Det första huset var en ren kompromiss. Pelle ville kolla och eftersom jag några timmar senare vill ha med honom till ett hus i Vikingstad var jag snällt tvungen att följa med på detta. Jag kan inte annat säga att planlösningen på detta hus var helt suveränt. Enplan i vinkel och med en jättemysig innergård. Bara ett problem igentligen.....Mantorp.


Detta låg i Vikingstad och hur gärna jag än vill flytta till Vikingstad så var detta inget att ha. Litet, plottrigt och en fullkomligt värdelös planlösning. Pricken över i:et var att när taket lades om, med nya fina tegelpannor, byttes inte takpapppen ut. Detta innebär att ska man köpa det här huset bör alla takpannor plockas bort och pappen bytas ut mot ny...Nej tack!


Ett litet charmlöst men funktionellt kedjehus i Linghem. Linghem - kompromissernas sovhåla. Huset var bra på alla sätt och vis. Bara en liten detalj....Innan man flyttar in ska man göra ett syllbyte. Kul. Nja. 


Hur som helst, nu är vi tre "erfarnheter" rikare. Ska som alltid bli väldigt spännande att se vart dessa hus landar i budgivningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0