Regntunga skyar....

var det jag mötes av när jag igår morse drog upp rullgardinen. Hade i och för sig inte räknat med något annat då det alltid verkar vara skitväder just på onsdagar.

Trotsade vädret och åkte ut till Emmalund för att få ner de växter jag köpte på mässan i söndags. Ute på kollo var allt genomsurt och det klaffsade under fötterna när jag gick i gräset. Inget kul. Det blev en snabbis i trädgården och efter att ha klippt bort lite vissna blommor, ställt pelargonierna under tak, plockat upp fallfrukt och fått ner de nya växterna i jorden packade jag ihop och åkte hem. Lite lagom genomsur.

Istället för trädgårdspyssel träffade jag på eftermiddagen Maria och Ellen, och Julia och Lisa på stan och tog en kaffe. Självklart lyste solen och det var riktigt skönt ute. Typiskt.


Väderpinnen talade sitt tydliga språk....


Klematisen har sedan jag klippte ner den kommit igång med en andra blommning.


Dalian, fin så här på hösten.


Kärleksörten på god väg att få sin fina färg.


Sist men inte minst, slutskörden av tomaterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0