Planterat och klart.

September. Ja nu går det inte att förneka längre, nu är det höst.

Med överdragsbyxor på Ture åkte vi ut till kollo för att plantera gårdagens fynd. Å förlåt om jag tjatar men oj vad det finns fördelar med att plantera på hösten. Inte bara det att man kan få tag i buskar, rosor och perenner för halva priset eller att den starka vårsolen inte torkar ur de nyplanterade små sköra växterna, nej den största fördelen av dom alla är att man inte behöver gissa storlek och höjd på de växter som är på väg upp och som istället nu står klara i rabatten. På så sätt blir det lättare att se vart de ny växterna kommer att passa in och få möjlighet att kunna breda ut sig.


Klara färdiga.....plantera!


Ture gillade inte att jobba efter en skiss utan föredrog att "freestyla" lite. Dock märks det att han är min kille då han gillar raka rader!


Efter att jag fått styra upp det hela och återgå till skissen blev resultatet såhär. Ser inte mycket ut för världen men tar sig dessa växter kan det bli riktigt bra!


Här har vi det lågväxta japanska gräset: Carex morrowii.
 

Funkia Hosta: Fortunei 'Francee'.


Efter lite hederligt trädgårdsarbete är man värd en fika.


Lilla jag har inget att säga till om, jag får snällt hänga med på både det ena och det andra....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0