I påsen med mig hem...

hade jag följande:


Längst fram, vit vallmo. Till vänster: Lavendel. Till höger: Hjärtklocka.

Lavendeln är inte så mycket att orda om. Den ska ersätta den lavendel som dött i den stora lila/rosa rabatten vid entrén.

Att plantera den vita vallmon, Perrys White, i en skuggrabatt kommer att bli lite av en chansning. Kvinnan jag köpte vallmon av sa att fördelen med att plantera den skuggigt är att blommorna håller längre. Dvs om man lyckas få fart på den.

Hjärtklocka, Allarifolia är en ny sort för mig och blommar med vita klockliknande blommor i juli-september. Trivs lika bra i sol som i skugga. Bladen är hjärtformade och blommorna klockformade därav har den fått sitt namn.

  
Hjärtklocka                        Perrys White


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hjärtklockan skulle kanske kunna passa in i mitt skugghörn. Kniper en bit när den växt till sig : )

2011-09-05 @ 12:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0