Gröna omogna tomater.

Har ni precis som jag massor av omogna gröna tomater kvar på era tomatplantor fastän vi är inne i september månad? Kanske ni undrar om dessa ska hinna mogna innan den första frosten kommer?
Då har jag ett tips från en gammal trädgårdstidning att dela med mig av.

Lägg de omogna gröna tomaterna, tillsammans med en mogen banan, i en papperspåse och förslut påsen. Med hjälp av Etylenet som utsöndras från den mogna bananen mognar tomaterna på bara en dag eller två. Men det kanske ni redan visste....



Kommentarer
Postat av: Sara W

Haha nej det visst jag inte. Synd bara jag inte odlat några tomater så jag skulle kunna testa!

2011-09-06 @ 21:13:15
URL: http://www.enhagsvagen27.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0