En fråga till mina kusiner...

Häromdagen satt jag och pärlade med Ture. Efter att ha gjort en pärlplatta med lite olika färger slog det mig att det var något bekant över denna lilla skapelse. Efter ett par dagar med denna liggandes på köksbänken tror jag mig nu ha svaret på frågan. Men jag behöver lite hjälp...

Det är här ni, mina fina kusiner Caroline och Anna kommer in, för visst var det så att mormor och morfar hade något slags överdrag till en stor tändsticksask gjort av plastpärlor i just dessa färger? I så fall är det inte lustigt att något jag inte tänkt på eller för den delen sett på väldigt länge kan komma fram i huvudet?!

Om det nu är så att det fanns ett överdrag till en tändsticksask på Skomakaregatan 7?



Kommentarer
Postat av: Caroline Gunnarsson

Visst fanns det överdrag till tändsticksasken men det var inte jag.

2011-09-16 @ 19:36:16
Postat av: Anonym

Hej! Nu minns jag också det överdraget när du nämner det, kan det ha varit farmor Elin som gjorde det? Hon var väl lite pysslig när det gällde sånt eller tänker jag fel? Mamma har ju karottunderlägg hemma gjorda i glasspinnar samt en del underlägg i pärlor och jag tror det var Elin som gjort dom. Tänk vad mycket som ligger undermedvetet i minnet och som bara kan ploppa fram sådär. Kram på er!

2011-09-17 @ 16:06:17
Postat av: Mamma

Jag känner mycket väl igen den stora tändsticksasken, kollade lite i kökslådorna och där låg den. Det är min farmor Elin som gjort den, det pysslades mycket på pensionärshemmet på Klarbärsgatan 10 i Valla.

2011-09-18 @ 12:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0