Att köra över och inte respektera sin sambos åsikter.

Igår eftermiddag när Pelle kom hem från Stockholm, trött seg och en smula bakis, presenterade jag en inredningsidé för honom (ja, jag vet....jättekorkat).

Ideén byggde på ett inredningsreportage jag sett för många år sedan i en tidning där man satt upp gamla tallrikar på väggen. Jääättefint tyckte jag då och jääättefint tycker jag nu såhär 10 år senare. Tyvärr sågade Pelle min idé (nåja kanske inte helt MIN idé) längst med fotknölarna och sa något som gick ut på att tallrikar kunde man inte ha i hallen plus några svordomar på det...

Plötsligt blev det här tallrikarna jätteviktigt och jag sa att vi har faktiskt bott i den här lägenheten i tre år och det är hög tid att vi gör något på väggen och har du ingen egen idé så tänker jag i alla fall testa med tallrikarna. Sedan får du plocka ner dom om det inte blir bra!
Sagt och gjort. Klockan 10 när återvinningen öppnade hände Ingrid och jag på låset. Om ca 10 minuter kommer Pelle sätta nyckeln i låset....lite nervös är jag faktiskt. Vad jag tycker är självklart, jag är skitnöjd!





Samlartallrikar med motalamotiv från Gustavsberg, folkefilbyter och några söta guldmålade tallrikar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0