Jag fick en utmaning.

Fick en bloggutmaning (finns det sådana nuförtiden?!!) av min kompis Sara www.enhagsvagen27.blogspot.com som jag genast antog.
Utmaningen går ut på att avsluta följande meningar och sedan skicka den vidare.




1. När ingen ser mig eller hör mig så….sjunger jag till låtar fast jag inte kan texten.

2. Jag går aldrig hemifrån utan…..jag skulle ljuga om jag skrev: Plånbok, nycklar och mobil. Däremot skulle mitt liv bli mycket enklare om jag aldrig gick hemifrån utan dessa saker. Men där har jag en bit kvar.

3. Min blogg heter som den gör …därför att den handlar om mitt liv som kolonist. Min önskan är att ha en renodlad trädgårdsblogg som handlar om min trädgård och livet på kolonin. Men med tanke på att trädgårdssäsongen inte täcker upp ett helt år så smyger sig det sig allt som oftast in en unge eller två. 
För det ber jag om ursäkt ;-)
 
4. Om jag vågade skulle jag……öppna en egen verksamhet. Ingen (förlåt mig) jävla inredningsbutik med doftljus, silverljusstakar, murgrönor och shabbychicmålade träsaker. Eller gud förbjude, utskurna texter i form av "carpe diem" texter att montera på väggen. Nej, det här skulle vara en butik som fungerade som ett kontor/arbetslokal för det jag egentligen sysslade med. Själva butiken skulle bara vara en bonus. Vad jag ska göra är än så länge lite luddigt. För övrig, visst är det kul att Alex Schulman har ett förtäckt kontor i form av en skräplitteratursbokhandel där han säljer Grottbjörnens folk för 750 kr.

5. Om 10 år kommer jag att……vara en bantande förortsmorsa till en tonårig kille och en flicka på 10 år. Jag tror och hoppas att jag fortfarande kommer att ha ett jobb jag stimuleras av och förmodligen kommer jag att skratta gott åt den där bloggen jag höll på med när barn´a var små.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0