Äppel Päppel Piron Paron

Så var de äpplen som inte blåsten tagit med sig ned på gräsmattan nu nedplockade och jag har numera kassar att ta hand om med röda, söta, goda och framförallt väldigt stora äpplen.

Just nu, när jag har bilen full av äpplen, sörjer jag inte att detta år är det år som gett minst äpplen. Blåsten har som sagt tagit med sig mycket ner men det lustiga är att bara delar av äppleträdet har gett frukt. Enligt Harry och Doris (nej inte Dynamitharry och hans fru Doris ur Jönssonliganfilmerna utan de tidigare ägarna till kolonin) är detta ett ympat äppleträd med flera sorter i.

I början försökte jag se skillnad på äpplena och slog i böcker för att ta reda på vad det var för olika sorter, men nu har jag gett upp och nöjer mig med att konstatera att det i alla fall är väldigt goda äpplen.



Någon som vet vad det är för sort?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0