Inte alltid som man tänkt sig...

Kanske ni kommer ihåg mitt lampprojekt som jag skrev om för ett tag sedan....

Efter att ha dammsugit flera loppisar kan jag konstatera att det är svårt att hitta bra lampskärmar att klä om. Antingen är dom för stora eller för små, eller så är dom av plast och saknar stålställning. För att stilla pysselbehovet bestämde jag mig istället för att klä om lampan i Tures rum.

Från början var tanken att formklippa 16 delar, alla i olika storlek, och klä in lampan i för att få ut maximal form. Men efter ett misslyckat försök la jag ner och satsade istället på att sy en tub och rynka ihop.

Resultat......sådär.




Kommentarer
Postat av: Sara W

Fast det var ett väldigt vackert kort med den spruckna lampställningen du tagit!

2011-11-26 @ 15:46:46
URL: http://www.enhagsvagen27.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0