Så kavlar vi upp ärmarna...

Denna söndag började ute i lekparken hos Mattis och Camilla. Förstås vaknade vi inte upp i parken, det hade ju i och för sig varit spännande, utan som vanligt hemma i våra sängar. Ture på tvären i mitten och Pelle och jag på varsin sida med Ingrid sovandes kungligt i sin spjälsäng.

Efter lek och fika begav vi oss hem och käkade lunch. Jag gillar verkligen upplägget på helgerna när man tar tag i dagen på en gång och gör något på förmiddagen. Sedan när Ture sover efter lunchen och Ingrid förhoppningsvis också sover tar jag mig mer än gärna en lur. Det är helt klart min skönast sömn de där timmarna mitt på dagen på helgen.

Eftermiddagen tillbringade vi, ja ni gissar rätt, på ännu en husvisning. Denna gång i Linghem. Pelle var inget sugen på att gå på husvisningen överhuvudtaget, han tyckte huset var skitfult, och jag var lite allmänt seg efter min middagslur och hade svårt att få av mig mysbyxorna. Men trots det samlade vi ihop oss och gav oss iväg.

Så hur va huset då, var det lika fint som de underbara 50-tals tegelhus vi förlorade i förra veckan? Nej inte på långa vägar. Trots det var det ett riktigt bra hus med bra planlösning, en jättefin uteplats med en trevlig trädgård, stort och praktiskt kök, en rejäl tvättstuga (fy vad trist jag är) och tre sovrum i samma plan. Utöver det fanns ett trevligt allrum nere i källaren. Helt enkelt ett bra hus. Om än väldigt fult.

Å än är vi inte knäckta, självklart kavlar vi upp ärmarna och ger oss in i leken.
Så kom igen då, slå oss på käften bara!


Sedan vi började kolla på hus har jag blivit helt besatt av tvättstugor. Vet inte hur många hus vi kollat på där tvättstugan har varit på 2 kvm och ingen plats för att hänga tvätten. Nu har jag levt med tvätt hängandes i vardagsrummet eller i duschen i 12 år och ska jag köpa ett hus, med utgångspris på 2,4 miljoner, vill jag ett torkrum!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0