Pepparkaksbak.

Första advent idag och först vid 20-tiden ikväll kom adventsstjärnorna upp i fönstrena. Jag har inga som helst julvibbar och det är fasligt trögt med stämningen...

Annars då, jo Ture och jag har bakat pepparkakor idag. Önskar att jag kunde skriva att det var sådär fantastiskt härligt som det ser ut att vara när tex Leila bakar cupcakes med sin son.
Men nu är jag ju ingen Leila utan lite mer som en uppjagad Viveka Seldal i rollen som Rut i Änglagård. Så, så jäkla härligt var det inte!

Till en början blev Ture arg på mig för att han inte fick "värma" en stor klump (ca 80% av pepparkaksdegen) i ugnen, sedan blev han sur för att han inte fick ha obegränsat med mjöl på bordet. Sedan blev det min tur att bli sur för att Ture förstörde mina fina hjärtan jag hade lagt upp på plåten och som var redo för att gräddas.

Ja sådär höll vi på tills det att degen äntligen var slut. Förresten, sa jag att jag samtidigt försökte ta bilder till årets julkort?







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0