Min älskade unge.

Jag vet inte om jag vågar säga att Tures förkylningsastma helt har vuxit bort men vad jag vet är att han näst intill är fri från de jobbiga andningsproblemen han alltid fick i samband med förkylningar.

Jag känner en sådan enorm tacksamhet och det är faktiskt helt fantastiskt att vi inte behövt åka upp till sjukhuset eller blivit inlagda på över ett år. Istället har den luftrörsvidgande medicin vi gett honom när han blivit förkyld hjälpt honom. Tänk vilken skillnad....
Och tänk bara på en sådan sak som att slippa oroa sig för att han ska bli sjuk när vi träffar andra förkylda barn eller när jag hämtar honom på dagis och det står fem snoriga ungar och hänger vid grinden med varsin elva under nästan. 

För oss innebar en förkylning ALLTID en liten Ture som inte kunde andas, som vi fick inhalera varannan timme, som inte kunde sova utan bara låg och hostade och som vi sedan fick klä på mitt i natten och åka upp till BAVA med, för att sedan en vecka senare bli utsläppta.



Mars 2010 - En riktigt skräpmånad. Totalt sett åkte vi in och ut på sjukhuset i tre veckor. Först var det förkylningsastma och sedan RS-virus. Sista dagen på sjukhuset fick han maginfluensa och tre dygn efter att vi blivit hemskickade fick vi åka upp igen eftersom han var helt uttorkad. Den dagen var jag i Köpenhamn och tur var väl det för Pelle som inte är vidare sjåpig var rejält skakis när han ringde och berättade hur dålig Ture va och att dom knappt kunde sätta dropp på honom eftersom han var så uttorkad.



Oktober 2011 - En glad, mycket aktiv kille, som vet vad han vill!


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tänkte på det för ett tag sen, att Ture klarat sig så länge nu. Du ska se det håller i sig nu!! Skönt att ha bra hjälp hemma!

2011-11-04 @ 06:02:10
URL: http://Www.enhagsvagen27.blogspot.com
Postat av: Linda

Underbart!!!

2011-11-09 @ 22:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0