Julgran.

I år är det första gången sedan jag bodde hemma hos mor och far som jag kommer att ha en julgran hemma. Tycker att det är dags nu när Ture är 3 och börjar ha mer och mer koll på saker å ting.

Dock står jag inför några tunga beslut...

Först och främst ska det stora beslutet tas om vi ska ha en riktig gran eller en plastgran. Helt klart lutar det åt det senare alternativet. Har hittat en billig gran på Rusta för 149 kr som jag tror man kan fixa till fint. Tänk så smidigt att bara packa ner "skiten" i en kartong och bära ner den i källaren efter julhelgen. Å bäst av allt, nästa år får samma gran vara med igen.

Ja så får det bli. På "att göra listan" står alltså att fixa en gran. Å en julgransmatta. Å julgransljus. Å julkgransdekorationer.
Kanske den lite lätt understimulerade föräldralediga tvåbarnsmamman kan pyssla ihop några julgransdekorationer. Risken finns.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0