En månad kvar till julafton.

Ute är det 10 plusgrader och gräsmattorna lyser gröna och fina. Att vi inte har fått någon snö än är jag bara glad för. Däremot hade jag gärna sett lite vacker frost på löven som nu länge legat på marken.

Jag vet inte hur det är med er men jag har i alla fall väldigt svårt att få till någon julstämmning i det här vädret. I helgen är tanken att adventsstjärnorna ska upp i våra fönster och i vanliga fall kör jag en "all in" vad det gäller juldekorationer och plockar fram dom röda ljuslyktorna, mina fina röda plåthjärtan och de små söta tomtarna, för att sedan dagen före nyårsafton plocka bort allt rött och tomtigt.

För att komma i lite julstämning gick vi förbi tygaffären efter dagis och handlade lite material. När de två små tog sig en liten luring försökte jag mig på lite julpyssel. Å som jag alltid säger, varför klura ut bra ideér själv när man kan stjäla dom från någon annan? Denna gång från www.stoffochstil.se



Detta behövs: Frigolitkulor 6 cm i diameter, tyg att klippa remsor av, band och knappnål till rosetten. 


Tjipp, Tjopp....nu är den klar.


Kommentarer
Postat av: Linda

Love it!!!!!

2011-11-24 @ 17:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0