En helg i stan.

Denna helg har jag, precis som sig bör när man bor mitt i stan, nyttjat dess utbud. I fredags lämnade jag gänget hemma och slöt upp med ett annat gäng nämligen Sara, Julia och Elin. Mat på Aioli, massor gott rödvin och en stor portion skratt. Behöver jag skriva att det var skitkul, livsnödvändigt och inte minst fruktansvärt trevligt.

I dag lördag, efter en sväng på loppis i Magasinet Linghem, gick vi tillsammans med familjen Wearnér ljuspromenaden runt stångån. Tyckte årets upplaga var i särklass den bästa. Den största skillnaden var att denna gång var ljusinstallationerna koncentrerade runt ån i en mörk miljö där det inte fanns någon konkurrans från andra hus, neonskyltar, gatlyktor och annat störande brus.

Efter promenaden blev det thaimat, godis och lite mer rödvin hemma hos oss.


Helt klart min favorit.


Gänget kollar film. Å som vanligt har Ture tryckt ihop sig med en tjej.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0