En trevlig eftermiddag på Smultronvägen.

Knappt han vi svänga in på parkeringen till kollo förrens Ture gjorde mig och Ingrid uppmärksamma på att Åkes bil stod på parkeringen.

Mycket riktigt, farmor Inger och  Åke var i sin stuga och höll på att greja till vår stora förtjusning, då vi varit förbi några gånger utan att dom varit där. Det blev en trevlig eftermiddag med fika och rundvandring på kolonin.

Rabatter fanns det gott om och det ska bli spännande att se vad som kommer upp. Inger och jag hittade något som jag tror kan vara en kungsängslilja, denna fantastiskt söta blomma.
Ska bli spännande att se vad det visar sig vara.


Åke tog fram vattenslangen och till Tures stora glädje fick han hjälpa till och vattna.


Sedan gick det lite överstyr med vattningen....bra att farmor ryckte in.



Som sagt, många rabatter fullproppade med perenner.

Fick tipset av Åke och Inger att det satt en lapp uppe på anslagstavlan om 5 st stolar och 1 bord som var till salu. Tog ett stopp vid anslagstavlan och insåg på en gång att detta var av intresse!
Ringde så fort jag kom hem och det visade sig att trädgårdsgruppen ej var såld så imorgon kl 14 ska jag gå en gata bort och titta på möblerna.

Blir det affär imorgon innebär det att jag slipper projektet att renovera mina befintliga, mycket slitna, trädgårdmöbler som jag tänkt göra från början. Dessutom är alla fem stolar av "gungmodell" till skillnad från den grupp jag har idag då bara två stolar är av den sköna "gungmodellen".  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0