Alunrot, färg lime.

I onsdags när jag var ute på kollo kom Hanna, en gammal dagiskompis, förbi med fyra exemplar av växten alunrot i den fina färgen lime.

Hanna och jag gick på dagiset "Rosa Pantern" i Tokarp ihop i början av 80-talet och vi har tyvärr inte haft någon kontakt sedan dess. Nu "ses" vi på facebook och efter att hon läst min blogg kom hon att tänka på mig när hon inte hittade någon bra plats i sin egen trädgård till dessa växter.

Blev såklart jätteglad över att hon tog kontakt med mig, mycket kan man säga om facebook men denna gång ledde det till ett trevligt möte och för mig fyra fina alunrotsväxter!


Planterade dessa framför stäppsalvian och kantnepetan, båda mörkt lila och tror kombinationen kan bli fin.


 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Kul Jenny! Jag knallar förbi nån dag och kollar in resultatet :) Kram så länge

2011-06-03 @ 08:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0