Terapi för kropp å knopp...

Igår tillbringade jag en heldag ute i blåsten på kolonin. Hade det inte varit för att det var onsdag, och onsdag betyder trädgårdsdag, hade jag aldrig åkt ut. Förutom att svabba altangolvet stod endast roliga saker på "att göra listan" och tur var väl det eftersom det inte var något skönt arbetsväder.


Bättre sent än aldrig. Nu har jag fått ner dill/sallads/romansallads/morots/rödbets och -persiljefröna i pallkragarna. För några veckor sedan vände jag ner en säck med kogödsel i vardera pallkrage så nu hoppas jag på en bra skörd!


Jordgubbsplantorna blommar för fullt - vilket är lovande.


Planterade en rosa klematis och eftersom klematisen inte vill stå "naken om fötterna" satte jag ett skott av en daggkåpa brevid. Ser inte mycket ut för världen men både klematis och daggkåpa är relativt snabbväxande växter. Återkommer med en bild om några veckor så får vi se hur det har gått...


Eftersom jag har tre långa rabatter så har jag (ovh även Ture) länge saknat några plattor att sätta fötterna på när man vill gena genom rabatten. Dom här kommer att användas flitigt kan jag lova.


Som sagt i år är alla ettåriga sommarblommor förbjudna. Istället har jag köpt flera rosa pelargonier och lovat mig själv att dessa ska jag se till att övervintra till nästa säsong.


En hängpelargon fick det bli till den här gamla korgen som jag för över 10 år sedan släpade hem på planet från San Francisco.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0