Föräldraledig....nja?

En vecka har gått av mitt nya liv och jag kan säga att den ena dagen ÄR den andra lik...

*Uppstigning kl 06.30, fixa frukost.
*En "snabbammning" på Ingrid.
*På med kläder på alla tre och iväg och lämna Ture på dagis kl 08.00
*Traska hem, diska bort frukosten, förbereda lunchen, sätta på en tvättmaskin, amma igen, och byta om till träningskläder.
*Promenad med Ingrid runt stångån i raskt tempo.
*Hämta Ture kl 11.00 och på väg hem får jag mig ett referat över alla fordon han ser.
*Värma Tures lunch och försöka få honom att sitta still och äta, sedan ner med honom i sängen. 2 minuter senare sover han.
*Amma igen, och därefter när Ingrid förhoppningsvis sover, duscha och få på mascara på ögonfransarna.
*Lunch till mig....eh, yoguhurt och musli har ju funkat förr.....
*Hänga tvätten som varit klar i ett par timmar och därefter lite lugn och ro i ca 30 minuter.
*13.30 Ture vaknar och är som tur är väldigt seg. Vi myser i soffan.
*Bygga lego med Ture och amma Ingrid.
*16.00 Pelle sätter nyckeln i låset.....och helt plötsligt går jag ner från att ha jobbat 100% till 50%.
*Dumpar även den andra på Pelle och börjar laga mat.
*Äta middag, amma Ingrid....just det, Tures medicin.
*19.30 sovdax för Ture.
*Ammar Ingrid, kollar på hemnet med Pelle, borde sova fast väljer att fixa med annat.
*23.00 alla sover.

Detta kallas för att vara föräldraledig!

Idag bröt vi dock mönstret och gav oss iväg till Emelie och hennes Tyra i Skänningen på eftermiddagen. Vi är fyra tjejer som alla fick sitt första barn december 08 och som jag träffade via BVC. Det var verkligen kul att träffas då det var länge sedan sist. Kul att se de andra 2,5 åringarna och vilka härliga små individer det har blivit av dom.


Emelie och Signe som nu är 7 månader och Emelie med ny bebis i magen och hennes tjej Tyra.


Ture och Arvid hade kökstjänsten...


Moa och Maria.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0