Så var det då äntligen dags...

för en heldag i rabatten.

Eftersom det var onsdag idag lämnade jag och Ingrid Ture hos mormor. Tillsammans skulle dom baka en raberberkaka, leka i sandlådan, gå till lekplatsen och köpa dagens tidning.

Själv åkte jag till Blomstertorget och kom efter 45 lustfyllda minuter ut med 4 st pelagoner som jag senare planterade i mina krukor. I år kör jag på ett säket kort, dvs olika rosa nyanser blandad med den lilla växten plättar i luften, som egentligen är en krukväxt men som funkar bra ute så länge man kommer ihåg att detta är en törstig liten individ.

Med en temperatur på ca 25 grader och gassande sol var det en aningens varmt att hålla på med trädgårdsarbete och självklart hann jag inte med allt som jag hade skrivit upp på min "att göra" lista. Lite fick jag ifall gjort och det viktigaste av allt, att få gräset klippt, bockade jag av först på listan.

 
Tre olika nyanser av rosa blir det på pelagonerna i år.


Som synes var det högtryck på kollo idag. Denna väderpinne har jag fått av Åke och ska jag vara ärlig så var jag lite skeptisk till en början men den har ännu inte haft fel ang. vädret eller kommande väderomslag!

   
Stockrosorna, fingerborgsblommorna och rosenvialen har nu kommit i jorden. Få se hur det går detta år...


En nyklippt gräsmätta är aldrig fel. Hade tänkt att köra på med Mossa GTI men eftersom det var alldeles för torrt i gräsmattan få jag vänta tills regnet kommer.


Kan inte minnas att jag under dessa 5 år jag haft kolonin har vattnat i mitten av maj månad. Men eftesom det är så varmt och soligt tänkte jag hjälpa naturen på traven och gav blommorna i rabatten en rejäl rotblöta.




Kommentarer
Postat av: Linda

Hur kan en nyförlöst mamma ha det SÅ fint i rabatterna!!! Du är makalös!

2011-05-12 @ 10:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0