Igen, denna magkänsla...

Igår eftermiddag vek vi ner oss i en budgivning på ett hus i Linghem.

Huset med byggår 1973 var långt ifrån de 50-talshus i tegel med stora fönster i vardagsrummet som jag drömmer om. Däremot hade det en perfekt planlösning med rätt antal kvadratmeter på rätt ställe och framför allt var det inget renoveringsprojekt utan ett hus vi bara kunnat flytta in i.
Vad det gäller Linghem så är det varken mitt eller Pelles förstahandsval men trots det så hade vi börjat gilla tanken på att flytta in i det där huset. Så lite deppigt var det allt när vi beslutade att vika ner oss.

På eftermiddagen/kvällen var jag, Ture och Ingrid ute hos mina föräldrar och hängde i trädgården och åt god mat. Senare när vi var på väg hem i bilen och både Ture och Ingrid sov tänkte jag att jag en än gång skulle stämma av med min magkänsla och styrde därför ut mot Vikingstad, där jag har fått för mig att jag vill bo. 

Jag körde runt i området, kollade in affären, skolan, förskolan, lekplatserna, badet, handelsträdgården och den lokala pizzerian och precis som jag trodde så ÄR det här vi ska bo!
Nu vet till och med vilken del av Vikingstad vi ska flytta till, det gäller bara att vänta in tills det blir ett ledigt hus att börja buda på.

Lika bra att börja vänja sig vid tanken på att renovera....


Västergårdsgatan, Nilsegårdsgatan, Hermodsgatan, Midgårdsgatan, Friggatan är några av de gator vårt hus kan ligga på!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0