En lyxdag...

hade ja o Pelle i onsdags när Ture var hos mormor. Tillsammans tillbringad vi hela dagen på stan och fixade med ärenden, shoppade och hade en trevlig långlunch. Något som inte hänt på lääänge.

Min 40-årspresent till Pelle var en synundersökning o ett par glasögon. Redan kl 10 på förmiddagen var vi på plats hos optikern o en timme senare var hans syn undersökt o ett par glasögon beställda. Jag frågade om jag fick följa med när han gjorde sin undersökning men när han var på 5:e raden och började gissa hej vilt bland bokstäverna fick jag ett skrattanfall och var tvungen att gå ut!

Därefter njöt vi av att gå i affärer o fixa till vårgarderoben, särskilt jag som inte handlat kläder på evigheter blev riktigt lycklig av att hitta två fina blusar o ett par linnebyxor.
Hittade även en fin vårjacka som satt bra men eftersom den var till fullpris, och det är början av maj, tänker ja vänta in rean. Lika säkert som amen i kyrkan blir det rea på vårjackor och med tanke på min tråkiga ekonomiska situation läs; föräldraledig tänker snål-Jenny ha is i magen och invänta.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Kul och trevlig dag för er båda.

Ifrågasätter kraftigt valet av uppvaktning, han kommer att se verkligheten från en helt ny vinkel.

Detta kan tendera i att han upptäcket omgivningen på ett dramatiskt sätt och heltöverrumplande. Får hoppas att han fortfarande tar sitt ansvar och ser objektivt på sin tillvaro. Ni har ju änd två bar ihop.

2011-05-07 @ 20:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0