Det är så här lördagarna ska vara!

Efter frukost och morgonbestyr åkte hela familjen ut till kolllo.

Mitt mål för dagen var att Pelle skulle montera ner det trasiga korrigerade plasttaket på uteplatsen (visst är det härligt när ens mål går ut på att någon annan ska arbeta ;-)

Det tog ingen längre stund för Pelle att uppfylla mitt mål och nu är det mitt jobb att se till så reglarna blir målade på onsdag då jag och Ingrid är ensamna ute på kolonin. Nästa mål är att Pelle lägger nytt tak och frågar ni mig så ska detta ske så fort som möjligt...helst onsdag kväll :-)

Lite senare på förmiddagen fick vi besök av Sara, Herman och Edith. Vi hade en jättetrevlig dag, killarna lekte bra även om det var en del fight om en polisbil Ture hade fått av farmor tidigare på morgonen. En fika följdes av en Mc: Donalds lunch och efter lunchen somnade de tre minsta. Detta innebar tid för mig och Sara att i lugn och ro sitta och prata. 


Nästa steg, tvätta med målartvätt och måla reglarna, som endast är grundade, med vit oljefärg.
 

Sara och Edith.


Full rulle, Ture skymtas i bakgrunden med sin älskade Polisbil i handen.


Tack Sara för en supertrevlig dag och för ännu en "godispåse" med kläder till barnen! Å tack farmor för polisbilen, den är nu mera en favorit. Ture sover sedan några timmar i sin säng med polisbilen under armen!


Kommentarer
Postat av: Sara W

Tack själv!! Nice att bara hänga på din koloni och få både kaffe kakka och en Mc Feast på det! Synd bara att jag gör mig så illa på det där kortet.. Eller hemska tanke - är det så illa jag ser ut nu för tiden??

2011-05-15 @ 17:18:43
URL: http://www.enhagsvagen27.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0