Blåsigt, kallt och alldeles underbart...

var det att tillbringa sex timmar på kolonin idag!

Ture och jag var där på förmiddagen, och tillsammans tog vi revansch på den förra mycket misslyckade kolonivistelsen. Idag gick det bättre och vi han inte bara med att leka i sandlådan utan även att klippa ner lavendeln, rensa rabatterna, ta bort ogräs från gången samt plocka iordning inne i huset.

Vid lunch åkte vi hem och efter maten tog jag Ingrid, väl påpälsad i Tures gamla vinteroverall som han hade när han var nyfödd, och åkte åter igen ut till kollo.
Under tiden Ingrid snusade och sov i vagnen fortsatte vårarbetet och jag kan säga att jag nu, efter sex timmar på kollo, ÄR en bättre och mer harmonisk människa.

 
Plommonträdet står vackert i full blom.


Några av de tidiga tulpansorterna är igång och blommar. Speciellt nöjd är jag med den rosa/gula mixen jag köpt i höstas.

  
Det mesta av ogräset är ett minne blott!
     
   
Skönt att ha fått inviga de nya trädgårdhandskarna med lite hederlig ogräsrensning.


Ingrid påpälsad i Tures gamla björnkostym! Skönt att sova ute...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0