Inköp av dahlior....

Kunde inte hålla mig från ett inköp när jag helt plötsligt sprang på denna hylla!




Förra året provade jag att sätta dahlior för första gången. Efter att ha planterat dom ytligt i kruka inomhus 6-8 veckor innan det var dags att börja avhärdningen ute dagtid, växte dom sig till fina exemplar ute på kollo.
Tyvärr hade jag köpt en färg, någon slags blek gulrosa, som jag inte blev nöjd med så i höstas valde jag att slänga rötterna på komposten istället för att förvara dom frostfritt under vinterhalvåret.

I år satsar jag på en mörk, mörk ceris och en något ljusare rosa. Planen är att dom ska ner i jord i mitten av april för att efter avhärdning kunna planteras ut när risken för frost är över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0