En inte allt för vacker syn...

mötte mig idag när jag tog bilen ut till kolonin för att kolla till läget. Visst nästan all snö var bortsmält men för övrig var marken som en leråker. Dessutom är allt smutsigt, grått och väldigt naket och avslöjande. Det enda jag kunde se var allt fult....


Taket har spruckit o blåst bort efter vinterns hårda väder. Dessutom är de vita delarna på uteplatsen bara grundade vilket jag har grov ångest för. Nu funderar jag på att ta bort hela taket för att lättare komma åt och tvätta och måla. Ett nytt tak behövs och lappa och laga är inget kul!


I år måste staketet målas, liggarna ser förskräckliga och även plankorna är i behov av ny färg.




Löv som ska krattas upp, prenner som ska klippas ner....jo visst finns det att göra!




Kommentarer
Postat av: Sara W

Ja fy fan va allt är fult i trädgården just nu. Det kan bara bli bättre.

2011-03-13 @ 21:26:14
URL: http://www.enhagsvagen27.blogspot.com
Postat av: Linda

Jag har raffsat bort mycket av mina perenner nu under vintern. Då behövdes ju inte ens något redskap! Det finns en anledning till att inte jag har någon trädgårdsblogg... Ta och sätt Pelle på att fixa taket, Ture raffsar perenner och du sitter på en pall och målar staket. Oj vad lätt det lät.

2011-03-15 @ 10:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0