Dum, dummare......Jenny.

I onsdags när jag skulle ut till mamma för att lämna Ture startade inte Volvon. Bilen var helt stendöd och inte ens ett host gav den ifrån sig när jag vred om nyckeln. Ringde pappa som kom förbi med sin bil och försökte starta bilen med startkablar, men inte ens det hjälpte.

Nästkommande helg åkte pappa till Biltema och köpte ett nytt batteri och efter byte av batteri startade bilen utan några som helst problem. So far so good....


I går, lördag, när jag och Ture skulle ut till Camilla på eftermiddagen hände samma sak igen. Bilen var helt stendöd och vi fick ta bussen ut. Idag berättade jag för pappa vad som hänt och han sa att, ja det är ju bara att ta bilen till verkstaden. Men att vi iaf kunde pröva att sätta i det gamla batteriet som nu var uppladdad. Sagt och gjort, i med det gamla batteriet och vips så startade bilen.

Det visade sig att "puckoJenny" hade taklampan påslagen.
Nu är lampan avstängd och raggarvolvo ska nog rulla på som vanligt igen.


Pappa.....ledsen för att jag tar upp din tid ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0