Tvi, tvi, tvi...

På förmiddagen tog jag Ingrid och begav mig till byggmax efter att först ha sväng förbi pappas jobb och lånat skåpbilen. På inköpslistan stod virke till arbetsbänken och pärlspont.
På byggmax möttes jag av massor män/gubbar/killar, alla med släpkärra, som skulle köpa trallvirke. Såklart att det ska snickras altaner och uteplatser i Linköping på semestern. Ingrid och jag gjorde bra ifrån oss och kom hem med det vi behövde......hoppas och tror jag i alla fall.  

Väl ute på kollo forsatte jag jobbet med att plocka av hallonen, det är inte klokt hur mycket det finns!

På eftermiddagen stannade Sara, på väg hem från jobbet, förbi och tog en kopp kaffe innan hon åkte hem till man och barn. Därefter anslöt sig även Pelle och Ture och vi drog igång grillen för lite middag. Något så enkelt som korv med bröd fick det bli idag, och till bords hade vi inte bara korven
 utan även Inger och Åke. Trevligt!
 







En svart katt kom på besök....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0