Miljöombyte

I tisdags satte sig jag och Ingrid i bilen och åkte ut till Vickes land. Vi passerade åkrar och ängar, lador och traktorer, tanter och gubbar på förstukvisten, kalhyggen och vacker vacker trollskog på den grusväg vi färdades på i ca en timme.

Kan inte ens komma ihåg sist jag var på landet, åkte grusväg och såg skog. Ja skratta ni, men det är sant! Herregud jag bor i stan och vistas i stan. Ibland tar jag mig ut till någon förort men mer landet än så blir det inte. Lite sorgligt med tanke på vår fina natur.

Här kommer några inspirationsbilder.


Titta vad vackra och med mossa och allt! Tänk vilka fina blomkrukor de skulle kunna bli.


Riktiga smultron! Inget slår dessa i smaken.


I väntan på bär...


Skulle detta kunna bli någon form av spaljé, kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0