Måla

Nu är pärlsponten målad och klar. Skönt att den är på plats och att det nu är färdigt 

Förra sommaren köpte jag, på tradera för några tior, krokar som ingick i en badrumsinredning. Idag tog jag fram påsen för att se vad som fanns kvar och hittade då en handdukshängare som jag tror jag kommer kunna använda som hängare för en paradhanduk.

Okey, för er som inte vet vad en paradhandduk är så är det en fin duk, gärna med något broderat på, som döljer de vanliga handdukarna man har i köket till disk och händerna. Tanken är att sätta den på väggen närmast dörren och på så sätt ha nära till handdukarna med samtidigt dölja dom.
Eftersom jag har kvar av det fina rostyget jag fick av Camilla så tänker jag såklart köra samma tyg som till draperiet.


Två små krokar finns kvar och handdukshängaren.

Nu är det bara att skruva upp dessa och ta mått för hur lång "paradhandduken" ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0