Lördagen den 9:e juli.

Solen strålade från en blå himmel och det var ett skönt (26 grader i skuggan :-) väder denna julilördag. Vi åkte alla ut till kolonin på morgonen och det första jag tog tag i efter att ha stuvat in maten i kylskåpet var att ge salladen och grönsakerna en välbehövlig dusch med vatten.

Just nu är det verkligen härligt att vara på kolonin. Det är fullt i nästan varje stuga och vi är många kolonister som har besök av släkt och vänner. Jag skulle nog inte klara av att sitta i en stuga i skogen och bara titta ut över en liten sjö - nej jag gillar liv och rörelse och vill man behöver man ju bara dyka ner i en rabatt om man inte vill ta del av alla människor och allt hälsande. Vilket passar mig perfekt.

Dock behövde jag inte dyka ner i rabatten idag då vi fick trevligt besök av Björn, Anna och Frank :-)


Björn, Anna, Ture, Franks bakhuvud och Pelles ryggtavla.


Klematisen i sitt mest praktfulla tillstånd!
 

Nu kan jag inget om körsbär, men enligt min kollogranne är dessa gula körsbär ovanliga. Ser ut som små välskrubbade färskpotatis om ni frågar mig. Men goda var dom!


Ingrid på en kökshandduk i gräset......och i en något för stor blus.



Kommentarer
Postat av: Annika

Såååå himla sommarfin och go man kan vara då! Vilken liten pudding. //Annika

2011-07-10 @ 21:26:08
Postat av: Sara W

Åh hur gör man för att få klematis att blomma? Min är grön, växer fint och har små skott. Den står i ett soligt läge men kommer sig liksom inte för att blomma ut. Har du nåt tips?

2011-07-10 @ 21:40:27
URL: http://www.enhagsvagen27.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0