Det börjar dra ihop sig...

Går allt som det ska är det just idag 62 arbetsdagar kvar tills det är dags för mig att gå hem på föräldraledighet......igen.

Just nu är jag i vecka 26 och jag har precis börjat bearbeta tanken på att jag ska vara hemma med två barn i 11 månader.
Har lite svårt att få in det i huvudet och om jag ska vara helt ärlig är mina tankar mer på vårens jobbprojekt och allt som ska avslutas på jobbet innan "the D-Day". Men i takt med att magen växer och jag börjar lära känna den lille där inne blir detta allt mer tydligt.

Jag vet att om jag var nöjd med att jag klippte ner och förbedde allt på kollo i september så är det nog inget mot vad jag kommer vara när jag i maj (och som alltid: om allt går som det ska) har en nyfödd och Ture-bus att ta hand om.

Ändå har jag börjat fundera på om jag ska tillverka (med assistans av min käre far) en spaljé/portal och ha i entrén till kollo. Har sett jättefina bilder på portaler med rosa storblommande rosor och nu är jag riktigt sugen på detta lilla projekt. Kanske det går att klämma in ett sådant projekt ihop med det stora projektet.

Vad tror ni om det? Bra eller dålig idé....


Kommentarer
Postat av: Sara W

Bra idé tycker jag. I alla fall om den lille/ lilla sover sött i sin vagn så där i början. Och som F-ledig har man ju faktiskt lite mer tid än vanligt, än när man är på jobbet menar jag. Det får ju ta den tid det tar liksom..

2011-01-25 @ 14:26:10
URL: http://www.enhagsvagen27.blogspot.com
Postat av: Annika

Ett riktigt stort GRATTIS till Dig Jenny, Pelle och så lilla Ture, som ska bli storebror!

Så mysigt ni kommer att få det, och ännu härligare eftersom det är "rätt" tid att börja med ledigheten på ert fina kollo.



KRAM Annika

2011-01-25 @ 19:11:50
Postat av: Julia

Kul o grattis!!! Hoppas ni får en skön sommar! Jag hoppas jag kan vara ledig en del i sommar också. Hoppas du mår bra!

2011-01-27 @ 20:04:20
URL: http://gladatolvan.blogspot.com
Postat av: Frida

MYCKET bra idé! Det är bland det snyggaste som finns och jag drömmer själv om en ngn stans i vår trädgård.

Tack för sms igår, förresten :)

De närmaste helgerna har vi fullt upp, men sen skulle vi gärna vilja se er, hela familjen, i Vassna. Skulle det gå för sig? Kram

2011-01-28 @ 20:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0