Fult men oj vad bra.

Tittar man ut genom fönstret bjuder naturen just nu på sitt allra fulast tryne. Det är grått, snön ligger packad och smutsig i sorgliga vallar längst vägarna. Inte heller finns det någon snö kvar på träden och det enda man ser är nakna svarta siluetter. Trottoaren är full av eländigt grus och man kan inte gå många meter innan man fått en sten i skon.

Nu kanske ni tycker jag låter negataiv och tror att detta är något jag är ledsen för och att jag sörger snön.....

Men nej då! Jag har aldrig känt sådan lycka över detta fula väder! Nu finns det hopp om våren och blir det kallt igen gör detta inget. Bara det inte blir mer snö.

Så nu håller vi tummarna för att det i takt med att det blir ljusare för var dag som går är så här fult ute och att det inte kommer mer snö.






Kommentarer
Postat av: Linda

Halleluja! Mer grått, mer slask, mer krokus!!! Puss!

2011-01-20 @ 12:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0