Runt, runt på linje 1.

Som dom flesta människor som varit ute på krogen en kväll har Pelle idag legat hemma och glott på TV. Det har jag inga problem med men eftersom jag är en rastlös själ och bara tanken på att behöva vandra runt i en lägenhet på 75kvm en dag får mig att vilja köpa mig ett rep eller gå ner till spåren.

Så frågan var vad jag och Ture skulle hitta på en dag som denna....
Det verkade vara svårt att få till några planer och då jag har svårt för att sitta och vänta kom jag på idén att jag och Ture skulle ta oss en sväng om i Linköpings ytterområden med buss.

Nu tänker ni säkert, hur desperat kan man va, men det var ju inte riktigt för min skull jag valde att tillbringa söndagsförmiddagen med att åka kommunalt på linje 1. Tillsammans såg vi stan, Ullstämma, Vidingsjö, stan igen, Skäggetorp, Tornby och stan en tredje gång.



Vid varje rödljus eller busshållplats skrek Ture meejaa, meejaa.
Stackarn förstod inte att det inte var slut bara för att bussen stannade.


Kommentarer
Postat av: Sara W

Full pott Jenny! Nu är han inte buss-oskuld längre!

För dem är det lika stort äventyr att vänta på bussen som att gå på den som att åka den som att trycka på knapparna som att gå av..

2011-01-10 @ 08:06:32
URL: http://www.enhagsvagen27.blogspot.com
Postat av: Linda

Underbar idé! Ellen älskar att åka buss. Hon har gjort det en gång mellan Möckeln och Älmhult med Herman och Edith. Efter det äventyret vill hon gå på varenda buss hon ser. Kram!

2011-01-11 @ 10:44:40
Postat av: Anna M

Kanon! Själv tog jag barnen och min stackars pappa och åkte spårvagn för ett tag sedan, mycket uppskattat.

Kram på dig!

2011-01-14 @ 21:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0