Kom igen då Jenny!

När jag köpte kolonistugan för ca 4,5 år sedan följde det med en trädgårdsgrupp i liknande stil med grythyttans trädgårdsmöbler. Då dessa var väldigt slitna har jag under dessa 4 år tänkt att jag ska lämna in möblerna på en blästring samt byta ut träet som är väldigt väderbitet och sprucket.

Har varit i kontakt med en firma i Vikingstad som ska blästra dessa möber för 1000 kr. Sedan är tanken att jag ska kapa till och olja in träet och sedan montera ihop möblerna.


Vad som krävs är att jag lånar pappas skåpbil, åker ut till ett vinterklätt kollo och packar in möblerna i bilen, skruvar bort virket, åker till firman i Vikingstad för att sedan, 1 vecka senare hämta hem möblerna och börjar skruva ihop stolarna och bordet. Innan jag kan börja skruva ihop möblerna igen krävs att jag åker till bygghandeln för att inhandla virke. Sedan är det kapning och oljning som tillkommer.



Vill så gärna ha fina trädgårdmöbler till våren och sommaren, men just nu blir jag matt bara av att tänka på detta projekt.....


Måste in och kolla vilka olika metall och träkombinationer grythyttan
använder sig av. Att bestämma färg på metallen och träslag är i alla
fall ett steg på väg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0