Inväntar den årliga "lottodragningen"!

Jag vet inte vad ni tycker men själv älskar jag det här med att deklarera!

Jag har näst intill en liten pervers inställning till alla siffror som redovisas i formuläret och en av mina bästa dagar på hela året, förutom när allt grus soppas bort från trottoarerna, är den dag då deklarationen ligger på hallmattan och väntar på en.
Att sedan slita upp kuvertet och veckla ut pappret för att längst ner läsa de magiska siffrorna som visar vad jag kommer att få tillbaka eller, ve och fasa, behöver betala tillbaka är höjden av spänning.

Just nu trillar det in diverse årsredovisningar från olika myndigheter och eftersom jag både har sålt aktier som jag har gjort en förlust på samt sålt aktier där jag har gjort en vinst blir detta lite extra spännande.

En glad överraskning var det "färgglada kuvertet" från försäkringskassan där jag informerades om att jag har rätt att ansöka om jämställdighetesbonusen eftersom jag tog ut 11 månader och Pelle 6 månader av Tures föräldradagar.
Trodde att man var tvungen att dela 50/50 på dagarna för att överhuvudtaget ta del av denna bonus men det är tydligen så att man för att få ut max av bonusen måste dela lika. Därefter är bonusen indelad stegvis.

Som sagt, från det att deklarationen är inskickad tills det att man får slutbeskedet, är det som om att vänta på en jääääättelång lottodragning. Spännande är ordet ;-) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0